Domov pro seniory v Perninku, p.o.
úvodní stranaZákladní informaceVeřejný závazek

Veřejný závazek

Cíle a způsoby poskytování sociálních služeb

 

Motto:               „STARÁME SE, ABYSTE MOHLI ŽÍT NAPLNO“

 

1. Základní informace

Název zařízení:           Domov pro seniory v Perninku (dále jen Domov nebo DpS)

Adresa:                       Nádražní 268, 362 36 Pernink

IČ:                               711 751 99

Bankovní spojení:       27-9955800247/0100, Komerční banka, pobočka Karlovy Vary

Ředitel:                       Bc. Alfréd Hlušek

 

2. Poslání Domova

Posláním Domova je umožnit dospělým osobám a seniorům, kteří vzhledem ke svému stáří a zdravotnímu stavu nemohou žít ve svém přirozeném prostředí, žít v Domově běžným způsobem života a s podporou nabízených sociálních služeb prožít aktivní a důstojné stáří.

 

3. Předmět činnosti

V Domově pro seniory zajišťujeme podle § 49 odst. 2 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách tyto základní činnosti:

  • poskytnutí ubytování,

  • poskytnutí stravy,

  • pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,

  • pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu,

  • aktivizační činnosti,

  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,

  • sociálně-terapeutické činnosti,

pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.

 

4. Druh a forma poskytované služby

Domov poskytuje sociální službu v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění a vyhláškou MPSV č. 202/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, v platném znění.

Podle zákona o sociálních službách je služba poskytovaná v Domově :

  • Druh poskytované služby: služba sociální péče (§ 32)

  • Forma poskytované služby:pobytová služba ( § 33)

  • Zařízení sociálních služeb: domov pro seniory (§ 49)

     

5. Kapacita zařízení

Kapacitu zařízení stanovuje Rada Karlovarského kraje. Kapacita je stanovována vzhledem k provozním možnostem DpS, v rámci úzké spolupráce se sociálním odborem KÚKK.

V současné době je kapacita Domova 54 lůžek

 

6. Cílová skupina

Služba je určena:

dospělým osobám od 60 let a dále seniorům od 65 let. Jedná se o osoby, jejichž stav odpovídá těžké nebo úplné závislosti na pomoci jiné fyzické osoby při zajištění péče o vlastní osobu a při zajištění soběstačnosti vymezené zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách.

 

Služba není určena osobám: 

  • které jsou soběstačné a nejsou závislé na pomoci jiné fyzické osoby,

  • které nepatří do cílové skupiny,

  • které při využití dostupných terénních služeb mohou zůstat v domácím prostředí,

  • jejich zdravotní stav vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení,

  • jejichž zdravotní stav vylučuje poskytnutí sociální služby z důvodu akutního infekčního onemocnění,

  • se smyslovými vadami ve stádiu, kdy potřebují osobní asistenci,

  • které z důvodu chronického duševního onemocnění, či pokročilé Alzheimerově chorobě vyžadují pobyt v Domově se zvláštním režimem,

  • které jsou závislé na návykových látkách (drogy, alkohol apod.),

  • s projevy agresivity, které nejsou schopni žít v kolektivu.

     

7. Cíle poskytované služby

  1. Obecným cílem Domovem poskytované sociální služby je sociální začlenění klientů a předcházení jejich sociálnímu vyloučení. Naše sociální služba chce vytvářet podmínky, které umožní lidem v nepříznivé sociální situaci být součástí většinové společnosti. Individuální přístup ke každému klientovi musí být základem pro zjišťování jeho potřeb, tužeb a přání i základem k postupné normalizaci a odstraňování jeho omezení a rizik při sociálním začleňování.

(2) Každý klient má právo a nárok na podporu a rozvoj svých schopností a zvyšování nezávislosti na Domově.

  • Klient je podporován při získávání znalostí a dovedností, které snižují jeho závislost na podpoře při zajišťování základních činností služby Domova.

  • Klient je podporován při využívání běžných služeb v místním společenském prostředí.

(3)  Každý klient má právo na vytváření prostředí, které je blízké běžnému způsobu života.

  • Klient je podporován v možnosti žít v osobním životním prostředí utvořeném podle vzorů běžného společenského prostředí.

  • Klient je podporován v možnosti spoluvytvářet a udržovat své osobní prostředí.

  • Klient je podporován v rozvoji možností a schopností volby v rozhodování o osobních záležitostech.

(4)  Každý klient má právo na zajištění komplexní zdravotní, ošetřovatelské a rehabilitační péče, která podporuje rozvoj klienta k dosažení co nejvyšší kvality života a snížení jeho závislosti na poskytované službě.

  • Zdravotní péči zajišťuje 3 x týdně přímo v zařízení praktický lékař.

  • Kvalitní ošetřovatelská péče je poskytována, v souladu se zpracovanými standardy kvality. Cílem je vyhledávání a uspokojování bio-psycho-sociálních a duchovních potřeb klientů a směřuje k navrácení, udržení a podpoře zdraví klienta a k jeho soběstačnosti.

  • Cílem poskytovaných rehabilitačních služeb je prevence funkčních poruch pohybového aparátu, ale i minimálně zachování nebo zlepšení fyziologického stavu našich klientů.

 (5) Každý klient má právo žít ve společnosti.

  • Klient je podporován při využívání nabídky zájmové, kulturní, sportovní a rekreační činnosti v rámci místního společenského prostředí nebo v rámci nabídky systému zájmové, kulturní, sportovní a rekreační činnosti Domova a subjektů přímo spolupracujících s Domovem.

  • Klient je podporován při vytváření osobních vztahů a vazeb v rámci společenských skupin v Domově i ve společenském prostředí mimo Domov.

(6)  Každý klient je jedinečná osobnost se svými potřebami, tužbami a přáními. Každý klient je chce realizovat i přes jakýkoli druh a míru svého věku a soběstačnosti

  • V Domově je postaven systém podpory a péče na individuálním přístupu ke každému klientovi.

  • V Domově je zaveden systém organizace práce v přímé péči o klienta formou klíčového pracovníka. Každý klient má svého klíčového pracovníka, který klientovi pomáhá po celou dobu jeho pobytu v Domově. Systém jeho činnosti je popsán ve vnitřním předpisu.

  • Každý klient má zpracovaný individuální plán podpory a péče.

  • Domov pravidelně hodnotí, zda jsou naplňovány osobní cíle klienta.

(7)  Každý klient má právo na kontakt s problémovými situacemi běžného života a Domov při poskytování sociální služby mu poskytuje podporu při řešení těchto situací.

  • Klient je podporován v přístupu k problémovým situacím běžného života.

  • Klient je podporován v rozvoji schopností řešit problémové situace běžného života.

  • Klient je podporován na rozvoji samostatnosti a nezávislosti na poskytovaných službách.

(8)  Každý klient má právo spoluutvářet kvalitu a způsob poskytování sociální služby.

  • V Domově jsou zpracována vnitřní pravidla pro podávání a vyřizování stížností a podnětů na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby a Domov podle nich postupuje.

  • V Domově jsou klienti i zaměstnanci informováni o možnosti klienta podat stížnost nebo podnět, na koho se mohou obracet, kdo bude stížnost či podnět vyřizovat a jakým způsobem.

  • Domov informuje v případě nespokojenosti s vyřízením stížnosti o možnosti obrátit se na zřizovatele Domova, tj. na Krajský úřad Karlovarského kraje nebo na jiné příslušné instituce.

(9)  Každý klient má právo na garanci svých osobních práv v rámci Domova i ve společenském prostředí mimo Domov.

  • Cílem služby je zajištění sociální a právní ochrany osobních práv klienta v rámci Domova i ve společenském prostředí mimo Domov.

  • Cílem služby je i zajištění bezpečnostních opatření pro ochranu práv klienta v běžných rizikových situacích

8. Základní zásady poskytované služby

Za účelem dosažení stanovených cílů uplatňuje DpS v Perninku při poskytování služeb následující zásady:

  1. Bezpečnost a odbornost poskytovaných služeb. DpS garantuje oboustranně bezpečný způsob poskytování služeb a jejich kvalitu, klade důraz na další vzdělávání zaměstnanců a pravidelné hodnocení zaměstnanců i poskytovaných služeb.

  2. Individualizovaná podpora uživatele. Každý uživatel má služby poskytovány na základě dohodnutých osobních cílů a plánů k jejich dosažení, tyto cíle i plány jsou pravidelně hodnoceny a pružně přizpůsobovány aktuální situaci.

  3. Maximální naplňování práv uživatele. DpS při poskytování služeb dbá, aby byla zajištěna ochrana práv uživatelů a tato práva byla maximálně naplňována.

  4. Odpovědnost poskytovatele. Role jednotlivých zaměstnanců zapojených do poskytování sociálních služeb jsou jasně definovány, včetně příslušných kompetencí a z toho plynoucích odpovědností.

  5. Rovné podmínky pro všechny uživatele. Systém sociálních služeb v DpS dává všem stejné příležitosti a přistupuje spravedlivě ke všem skupinám uživatelů i k jednotlivým složkám služeb.

  6. Řešení problémů na základní úrovni. Jakýkoliv problém je vždy řešen nejbližším subjektem na daném místě   a nejnižší možné úrovni rozhodování a řízení, na které jej řešit lze.

  7. Samostatnost uživatele. Podpora a nezbytná míra péče poskytované služby jsou pro uživatele vyžádanou podporou v situacích, ve kterých si sám neporadí, úplná péče je poskytována pouze v situaci, kdy spoluúčast uživatele není možná.

  8. Standardizace. V DpS vytváříme standardy kvality sociální péče ne proto, abychom je měli někde schovány, ale proto, abychom s nimi pracovali, aby je všichni znali a ztotožňovali se s nimi. Na základě vyhodnocování našich standardů sami poznáme,  zda-li poskytujeme kvalitní sociální péči našim klientům.

  9. Transparentnost při poskytování služeb. Veškerá činnost DpS  je průhledná, je o ní zajištěna dostatečná informovanost, která umožňuje jak odbornou diskusi, tak i veřejnou kontrolu.

  10. Týmová spolupráce. Profesionalita poskytovaných služeb vychází z týmové spolupráce všech zainteresovaných profesí uvnitř i vně poskytovatele, důraz je přitom kladen na vzájemný dialog a dohodu.

  11. Vnímání osoby uživatele ve všech souvislostech. Když poskytované služby pokrývají jen část potřeb uživatele, jsou vždy plánovány a prováděny i s ohledem na ostatní požadavky a odlišnosti jednotlivých uživatelů, jejich rodinnou situaci, zájmy, vztahové sítě apod.

  12. Zamezení sociálnímu vyloučení uživatele. Poskytované služby směřují k zapojení uživatele do života ve společnosti, uživatel je podporován při využívání vnějších dostupných služeb.

  13. Zapojování uživatele do spolurozhodování. Uživatel se může individuálně i ve skupině s ostatními podílet na spolurozhodování o poskytovaných službách, o svém vlastním životě a poskytovatel mu k tomu aktivně nabízí možnosti, je respektován jeho názor.

    Postupy k zajištění dodržování základních zásad:

    • zodpovědný výběr zaměstnanců,

    • proces adaptace pracovníka v DpS,

    • vzdělávání zaměstnanců,

    • prokazatelnost seznámení klientů a zaměstnanců se základními dokumenty Domova,

    • umístění základních dokumentů Domova na přístupných místech.

 

9. Pravidla pro poskytování služby v DpS

Pravidla pro poskytování služby jsou v DpS stanovena základními interními předpisy, kterými jsou především:

  • popis realizace poskytování sociálních služeb,

  • organizační řád,

  • domácí řád,

  • pracovní řád,

  • etický kodex

    Postupy k zajištění dodržování pravidel pro poskytování služby:

    • pravidelné seznamování zaměstnanců a klientů s interními předpisy DpS,

    • seznámení nového zaměstnance s interními předpisy DpS v průběhu jeho zkušební doby,

    • prokazatelnost seznámení klientů a zaměstnanců s interními předpisy DpS,

    • umístění základních interních předpisů DpS na přístupných místech.

 

10. Zásady a pravidla pro ochranu práv uživatelů před předsudky a negativním hodnocením

Zásady práce a pravidla pro ochranu práv uživatelů před předsudky a negativním hodnocením v DpS jsou stanoveny v Etickém kodexu pro pracovníky Domova pro seniory v Perninku.

Znalost zaměstnanců Etického kodexu Domova je jedním ze základních předpokladů jejich zaměstnání v DpS v Perninku.

Postupy k zajištění dodržování etických zásad a pravidel pro ochranu práv uživatelů:

  • umístění Etického kodexu na přístupných místech Domova,

  • seznámení nového zaměstnance s Etickým kodexem,

  • prokazatelnost seznámení zaměstnanců s Etickým kodexem.

 

 

„Je zhola zbytečné se ptát, má-li život smysl či ne. Má takový smysl, jaký mu dáme.“

                                                                                                         L.A. Seneca

 

 

Původní dokument zrevidován v únoru 2017.

                                                                                                   Bc. Alfréd  Hlušek 

Domov pro seniory v Perninku, p.o.

Nádražní 268
362 36 Pernink

Ředitel Domova
Tel.: 777 112 785
Email: reditel@domov-pernink.cz
Sociální pracovnice
Tel.: 736 650 067
Email: socialni@domov-pernink.cz
pečovatelky 24 hod.- 736 650 069
zdravotní sestry - 733 595 765
Při telefonování ze zahraničí -předvolba pro ČR : +420
› všechny kontakty

Listopad 2017


Vloženo: 01.12. 2017 v 08:26 Uskutečněné akce v měsíci listopad a plánované na měsíc prosinec 2017
› více
› život v domově
Domov pro seniory v Perninku, p.o.
© 2014 Copyright Domov pro seniory v Perninku, p.o. - Tvorba stránek Petr Peti